Výhody miniinvazívnych a endoskopických výkonov

Bolesť chrbta znamená pre človeka vždy fyzickú aj psychickú záťaž, ktorá zasahuje do všetkých stránok života. S návštevou odborníka je preto dobré neváhať. Pokiaľ sa príčina bolesti včas a správne diagnostikuje, skoré začatie liečby môže umožniť rýchly návrat k bežným aktivitám, zabrániť rozvoju trvalých následkov a prechodu do chronického bolestivého stavu.

Spoznajte hlavné výhody unikátnych miniinvazívnych a endoskopických výkonov!

• Nižšie riziko poškodenia nervov a tkanív

Vďaka šetrnému charakteru výkonov dochádza oproti klasickej operácii k minimálnemu poškodeniu svalov okolo chrbtice a ďalších mäkkých tkanív, tým sa znižuje pooperačná bolesť, výrazne urýchľuje rekonvalescencia a zachováva funkčná stabilizácia chrbtice.

• Menšia tvorba epidurálnej fibrózy v epidurálnom priestoru

Pretrvávajúca alebo novo vzniknutá bolesť po operácii chrbtice sa nazýva syndróm zlyhania operačnej liečby a postihuje až tretinu operovaných pacientov. Ako najčastejší dôvod je uvádzaná epidurálna fibróza čiže zmnožené väzivo, ktoré spôsobuje zúženie chrbticového kanála či dráždi miechové korene.

• Menší výskyt infekcií, menší chirurgický rez a chirurgické trauma

Miesto pre výkon (zavedenie nástrojov a kamery) sa vykonáva len jedno o veľkosti 8 až 10 mm. Vďaka presnej a cielenej kontrole RTG mobilného C-ramena a vizualizácii chrbticového priestoru endoskopickou kamerou pracuje operatér priamo v mieste problému. Je tu teda oveľa menšie chirurgické trauma a tým aj zníženie bolestivosti po zákroku. Pacient je pri výkone v miestnej anestézii, sú podaná len ľahké sedatíva a lieky proti bolesti, len zriedka je nutná krátka celková anestézia. U niektorých výkonov môže dôjsť k úľave od bolesti prakticky ihneď po zákroku.

• Rýchlejšie zotavenie a návrat ku každodenným činnostiam a do zamestnania

Miniinvazívne výkony sa vykonávajú v ambulantnom režime pod röntgenovú kontrolou, endoskopické výkony na operačnom sále pod kontrolou röntgenu a špeciálnej kamery. Nie je potrebná hospitalizácia, pacient po zákroku a odporúčanej dobe odpočinku (okolo dvoch hodín) odchádza v rovnaký deň domov. Pacient po endoskopickom zákroku dostanú tiež režimové a pohybová odporúčania. Obdobie rekonvalescencie závisí od typu vykonaného výkonu a celkového zdravotného stavu pacienta, zvyčajne sa koná v priemere o dobu 6 týždňov, po ktorých uplynutí je pacient schopný vrátiť sa do aktívneho života a do práce.

Vyplňte a odošlite nám svoju E-konzultáciu ešte dnes!